رئیس دادگستری شهرستان بردسیر از کاهش ۴۳ درصدی آمار پرونده‌های طلاق در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.  

محمد سالاری با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی آمار پرونده‌های طلاق در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: انجام اموری همچون اقدامات پیشگیرانه در حوزه طلاق، عملکرد تخصصی مراکز مشاوره خانواده و نیز تلاش همکاران در شورا‌های حل اختلاف سطح شهرستان موجب کاهش ۴۳ درصدی آمار طلاق طی امسال شده است.  

وی انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان را ضروری و مؤثر در کاهش هر چه بیشتر این آمار دانست و افزود: یکی از مصوبات اخیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، برگزاری جلسات مشاوره قبل از ازدواج، پیش از مراجعه زوجین به دفاتر رسمی ثبت ازدواج و انجام مراحل قبل از ازدواج می‌باشد که قطعا تاثیر بسزایی در کاهش طلاق خواهد داشت.  

  این مقام قضایی با بیان اینکه بر‌اساس آمار‌های موجود و پژوهش‌های انجام شده، متأسفانه میزان طلاق در سال‌های آغازین زندگی مشترک، رقم بالایی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: عواملی همچون: دخالت اطرافیان و خانواده، نبود تعهد اخلاقی زوجین، بیکاری، اعتیاد و... همواره از جمله دلایل بروز اختلافات خانوادگی بوده و بر همین اساس این امر نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مسئولان می‌باشد.

وی با بیان این موضوع که خوشبختانه تعداد قابل توجهی از موارد ارجاعی به مراکز مشاوره شهرستان به سازش منتهی می‌شود، افزود: از ابتدای امسال در این شهرستان هیچ دادخواست طلاقی از سوی مراجع قضایی اجابت نشده است مگر اینکه زوجین متقاضی طلاق در کلاس‌های مشاوره شرکت کنند و اگر این کلاس‌ها تاثیری بر تصمیم آن‌ها نداشت، با گواهی شرکت در جلسات مشاوره، درخواست طلاق پذیرفته می‌شود.

 رئیس حوزه قضایی شهرستان بردسیر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از طلاق را بسیار مؤثر دانسته و تصریح کرد: رسانه‌ها با ارائه مطالب و محتوای کارشناسانه در خصوص مهارت‌های حل مشکل، حل بحران و تبیین ملاک‌های ارزشی و منطقی، مانند: مسایل دینی، اخلاقی، فرهنگی می‌توانند در این زمینه به خوبی اثرگذار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار